우리나라 항공과 여행의 문제점

우리나라 항공과 여행의 문제점


제가 과거 항공시SA와 여행랜드시 여행시 직원으로 업무를 해보니 항공시의 문제는


일반적으로 항공권을 여행시가 고객에게 판매를 하면 항공료 마진을 9%를 주었었습니다


그러다가IMF가 오고서는 항공시에서 항공마진을 4.5%로 줄여서 여행시에 주다가 최근 수년전에는 그마진도 항공시에서 안주며 0% 마진으로 항공권이 발권이 진행되고 있습니다


그래서 대형 여행시만 살아남고 약80%되는 해외여행시가 폐업을 하게 되었습니다


그래서 여행시는 살아남기 위하여 여행가는 나라 투어비(랜드비) 호텔 차량 가이드 공항세 입장료 식비에 마진을 붙여 보려 했지만 이것도 경쟁이 붙어 원가로 진행하게 되었습니다


그래서 여행시가 살아 남으려고 손님들에게 쇼핑을 시키며 겨우 인건비 건지며 운영되고 있습니다


해외관광 정보광고 나가야 마진율이 광광객 1인당 1만원 ㅡ2만원 마진을 보고 운영을 하고 있습니다


그래서 항공시에서 항공마진은 국제평균 수준으로회복시켜 여행시에 주어야 한다고 생각합니다


그리고 우리나라가 여행수지의 적자가 나는 이유는 관광코스도 부족한 면은 있지만 외국에서 한국으로 여행객을 모아오는 인바운드 여행업이 부족하고 약합니다


이렇게 외국에서 국내로 외국여행객을 모시고 오는 인바운드 여행시에 정부에서 지원 대책을 많이 세워주면 외국 여행객이 더많이 오고 국내 관광이 살아나서 여행수지 적자를 면할수 있다고 생각합니다

ㅡ서독코치(오병화)ㅡ

Problems of Korean Air and Travel

I have been working as a travel agent for a past airline SA and a travel land company.
In general, when a travel agent sells tickets to a customer, it gives a 9% margin on the airfare
However, the IMF has come up with an airline margin of 4.5%, giving it to a travel agency, but the airline has not given the margins in recent years, and the ticket is being issued with a 0% margin.
As a result, only large travel agencies have survived and overseas travel agencies, which account for about 80%, have closed down.

So the travel agency is going to travel to survive Nara Tourbi Hotel car guide Airport tax Admission fee We tried to put a margin on the food bill but this was going to be cost competitive with competition.
So the travel agency is trying to survive, letting the shoppers do the shopping, and only the labor cost is running.

Overseas tourism newspaper advertisement Nagayama marginal rate is perceived as 1 million won per person, 20,000 won margin.
So I think that airline margins should be restored to international average and given to travel agencies.

And the reason why Korea has a deficit in travel balance is that there is a shortage of tour courses, but there is a shortage of inbound travel business that brings travelers from abroad to Korea
I think that if the government provides a lot of support measures to the inbound travel agencies that bring foreign tourists from abroad to foreign countries, they will be able to avoid foreign travel deficits because more foreign tourists will come and domestic tourism will survive.

  ㅡ West German coach (Oh Byung-hwa) ㅡ